Kabenin Cami Ses Sistemi Hakkında

Kabenin Cami Ses Sistemi Hakkında
Geçenlerde caminin birinde çalışırken cemaatin biri yanıma geldi hoparlör adetlerinin fazla olduğunu bir şuraya bir buraya büyük ce hoparlör taksan  yeter dedi, sonrada kabe nin ses sisteminin çok mükemmel olduğundan bahsetti biraz seyredip gitti.Tabi ki bizim cemaat ile bu tür diyaloglara girip işi aksatmamak yavaşlamamak için daha önceden belirlenmiş proje kapsamında işimize devam etmekteyiz.
 Bu konuda işi bilen, bilmiyen anlayan ,anlamayan herkezin işe karışması ve kabenin ses sistemini örnek vermesinden artık ğına geldi ve bu manada tecrübelerimden faydalanılarak bu makaleyi yazmaya karar verdim faydalı olacağını umarak.
 Cenabı Allah nasip etti karayolu ile 2008 de hacca gitme imkanı buldum ve 15 gün kabenin içinde kaldım ve tüm vakitleri orada kıldım ve boş vakitlerimde ses sistemini inceledim ve birçok farklı tespitler de bulundum haramı şerif gerçekten mükemmel bir yer ve ses sistemi de dedikleri kadar güzel ve etkileyici bizim sistemler ile arasındaki farkların detayları nı araştırdım bizim nerelerde problemler yaşadığımızı bulma gayreti içine girdim.
 Haremi şerif ,kabenin iç avlusu ,revakların içi ,üst teras kat ve kabenin dış cevresi olmak üzere birçok bölüme ayrılmış ve ses tüm bölgelerde gayet net ve aynı dB değerlerinde tüm bölgelerde kullanılan hoparlörler o bölgenin akustik yapısına göre farklı kullanılmış iç avluda Phılıps revak içlerinde Bose alt zeminde Bosh terasta ve dış kısımda Comunity  Eaw her biri dünya markası ve adetlerinden kaçınılmamış beş metrede bir hoparlör kullanılmış kabedeki ses sisteminin diğer artı tarafı akustik problemin olmayışı tamamen acık alan seslendirmesi yani sitadyum gibi 50 bin kişi ses sistemi ile kuşatılabiliyor ses yansımaları, rozelans tan kaynaklanan frekans değişimleri akustik problemlerinin  olmadığı ,haliyle daha kolay bir kurulum sağlıyor Türkiye deki kubbeli camilerde  akustikten kaynaklanan problemlerden dolayı kurulum hayli zor olmaktadır bu durum yapıların mimari ve akustik özelliklerinin nekadar farklılık gösterdiginin acıkca örnegidir.kabe imamları ve müezzinleri sesi düz bir ton ile okumakta Türkiye de her ses tonu deneniyor avazı çıktığı kadar bağranmı ararsın mıkrofon bir metreden ceksin diyenimi ararsın bizde kürsü ile müezzimlik arasında ses  tonu rengi oka dar farklı değerler  verirken kabede aynı tonlarda okunduğu tesbitlerimde dir
Kabe imamının arkasında namaz kılmak nasip oldu imam mikrofona yaklaşarak Allahu ekber rüküye giderken tekrar mikrofona yaklaşarak allahuekber diyerek gidiyor bizim burada erkanı bozmadan allahuekber ayakta başlar rükuda biter bu da ayrı bir anekdot ayrıca her vakit ses cihazlarının başında özel ses ayarcıları ve hazır kıta teknik ekip
 Yani

Kullanılan malzemeler cin malı değil
Adetlerinden cimrilik yapılmamış
Alan akustiği hesaplanmış hacim akustiği değil
Okuyucuların ses oktavlarının ve dB değerlerinin sabit  oluşu
Teknik ekibin kontrolünde oluşu                            olarak sıralayabiliriz
Anladın mı muhterem cemaat neden orada öyle de burada böyle ,,
Her şeyi aynı, acık alan değil kapalı alan olan Medine deki ses sistemi bu mükemmelliği vermiyor aslında akustiği Türkiye deki kubbeli camilerden çok daha iyi durumda olmasına rağmen  demekki yukarda sıraladığımız madde lerden birinin eksik oluşu ses kalitesinde nekadar büyük değişimlere uğrayacağını bilmek gerekir.
Türkiye de cami akustiği çok zor boyutlarda ,kullanılan elektroniksel malzemeler kalitesiz ,adetleri sınırlı, okuyucuların sestonları farklı, cihazları kullanım bilgileri zayıf bu zor şartlarda hizmet etmek …
Elinde bir marka firma firma dolanan görevli sonunda internetten 6 taksitle alınmış bir ses cihazı cemaatten hayrına mikrofon mevcut hoparlöre 2 ilave, elektrikçi Ali bu işten anlar, takar mantığı ve ses geldimi ! alttada ses varmı ?diye yankılanan bir ses ,geldi geldi diye cevap , alsana ses tesisatı.
7.505 görüntülenme